Peanut butter fatbombs

Fettbomba, Hälsa, Recept / Permalink / 1
My kind of treat! Jag äter ju varken socker eller mejerier och detta är ett perfekt ketogodis som sätter igång fettförbränningen, nyttigt och gott!
 
Dessa godisar vart 32st, 12 hamnade i den här silikonformen och resten i små muffinformar.
Jag höftade receptet, så är det något ni vill lägga till eller ta bort så är det bara att testa sig fram!
 
Peanut butter fatbombs
 
4msk smör
8msk kokosolja
4msk jordnötssmör (detta går att bytas ut såklart till tex mandelsmör)
4msk kakao
1-2msk sötströ
 
Börja med att blanda smör, kokosolja och jordnötssmör i en bunke som tål mikrovågsugn och ställ den där i 30sek på högsta värmen. Jag använde mig utav en liten ballongvisp och vispade den homogen, sedan tillsatte jag kakaon efter smak och sedan sötströet. Dela upp smeten i formar och in i frysen ca 30minuter, och nu har du knapriga chokladbitar, dessa går att förvara i kylen sedan. Enjoy!
 
79kcal per portion
0.5g protein
0.3g kolhydrater
8.4g fett
#1 - - Kourtney:

omg vilket bra tips!!!

Till top