Chiafrön

Hälsa, Recept / Permalink / 1
Chiafrön har ju ingen missat? Dessa små hälsofrön. Jag brukar göra mina chiapuddingar på kvällen innan om jag vill ha det till frukost, eller om man bara blir hungrig så är det väldigt praktiskt att ha dom där i kylen. Blir man trött på kokossmaken fungerar det lika bra med mandelmjölk eller liknande. Jag smaksätter ofta med vaniljpulver, kanel och kardemumma. Har det typ i allt haha! Mot jul använder jag pepparkakskrydda.
 
Fördelar med chiafrön:
Rikt på kostfiber och protein
Rikt på mineralerna kalcium, kalium och fosfor
Rikt på magnesium och järn som bidrar med att minska trötthet och utmattning
Innehåller höga halter av omega3
 
Recept på min chiapudding 1 burk
 
2dl kokosmjölk
3msk chiafrön
1krm vaniljpulver
Smaksättning kanel, kardemumma
 
Blanda allt i en burk och ställ minst en timme i kyllen så chiafrönen svälls upp, men bäst är om dom står under natten. Ät direkt ur burken och toppa med kanske lite bär, mums! Vad använder ni era chiafrön till?
 
Nu kan du finna massor av erbjudanden på just chiafrön om du klickar in dig hos Nu3!
#1 - - Zaisha <3:

ååh det här ska jag prova :)

Svar: Gör det! Så får du berätta vad du tyckte :) (använd en tjock kokosmjölk!)
fitbyfat.blogg.se

Till top